RAMOWY ROZKŁAD DNIA
grupy dzieci młodszych w wieku 3 i 4 lat
Powitanie dnia w przedszkolu | |
07:00-08:20 | Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
08:20-08:40 | Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
08:30-09:15 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
Realizacja podstawy programowej | |
09:15-09:30 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka: mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, mycia zębów – doskonalenie czynności. |
09:30-09:50 | Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
09:50-10:30 | Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10:30-11:30 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
Zabawy z językiem obcym nowożytnym. |
11:30-12:00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
12:00-12:40 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
Popołudniowy czas w przedszkolu | |
12.40-12.50 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. |
12:50-14:20 | Dzieci 3 letnie – odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie,
Dzieci 4 letnie – relaks poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie, praca indywidualna z dziećmi, Zajęcia dodatkowe: rytmika, plastyka, zajęcia teatralne, zabawy ogólnorozwojowe. |
14:20-14:30 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
14:30-15:00 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. |
14:50-16.00 | Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. |
Pożegnanie dnia w przedszkolu | |
16:00-17:30 | Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali.
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
grupy dzieci starszych w wieku 5 i 6 lat
Powitanie dnia w przedszkolu | |
07:00-08:20 | Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. |
08:20-08:30 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
Zabawy rytmiczne. |
08:30-09:10 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Eksponowanie prac dyżurnych. |
Realizacja podstawy programowej | |
09:10-09:20 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów. |
09:20-10:20 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci zgodnie z tematyką zajęć.
Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Religia – dla 6-latków. |
10:20-11:50 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11:50-12:00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
12.00-12.30 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu. |
Popołudniowy czas w przedszkolu | |
12.30-12.45 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu.
Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. |
12:45-14:20 | Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Zajęcia dodatkowe: rytmika, plastyka, zajęcia teatralne, zabawy ogólnorozwojowe. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. |
14:20-14:30 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
14:30-14:50 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. |
14:50-16.00 | Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. |
Pożegnanie dnia w przedszkolu | |
16:00-17:30 | Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali.
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. |